training Het goede gesprek
Leiderschap ontwikkelen begint altijd bij jezelf
de kracht van persoonlijke aandacht
Steeds meer organisaties kiezen voor Het Goede Gesprek als dé manier om medewerkers en vrijwilligers écht te betrekken. In deze dialoog draait het om werk-privébalans, duurzame inzetbaarheid, ambitie, groei en ontwikkeling. Het is een gesprek waarin talent en persoonlijke aandacht centraal staan. Of je het nu een ambitiegesprek, inspirerend gesprek of ontwikkelgesprek noemt, het doel blijft hetzelfde: medewerkers voelen zich gezien, gehoord en meer verbonden met de organisatie.
Een goed gesprek zorgt voor meer eigenaarschap bij medewerkers. Het verhoogt het bewustzijn over talenten, kwaliteiten en valkuilen en helpt medewerkers deze effectief in te zetten. Het resultaat? Meer motivatie, betrokkenheid en duurzame inzetbaarheid binnen jouw organisatie en minder administratieve lasten voor leidinggevenden.
Wat levert het op?
Tijdens de eendaagse training Het Goede Gesprek staat de praktijk centraal. Deelnemers krijgen volop de ruimte om te oefenen en werken met het gespreksformulier van de organisatie, of ontwikkelen er samen een tijdens de training. De training biedt structuur, houvast en de juiste technieken om effectieve gesprekken te voeren en duurzaam verbinding te maken.
Elk Goed Gesprek gaat in vier fasen :
Verbinden – Contact maken en een veilige gespreksomgeving creëren.
Vragen stellen – Luisteren, samenvatten en doorvragen om behoeften en situaties te verkennen.
Opties bespreken – Eigenaarschap vergroten door samen naar oplossingen te kijken.
Voltooien – Duidelijke afspraken maken en opvolging waarborgen.
Na de training worden leidinggevenden aangemoedigd om direct met hun nieuwe vaardigheden aan de slag te gaan. Zo zorgen we ervoor dat Het Goede Gesprek niet eenmalig is, maar een blijvend onderdeel van de organisatiecultuur wordt.
Wil jij ook investeren in betere gesprekken binnen jouw organisatie?